۱۰/۱۸/۱۳۸۳

خليج فارس - و اين داستان همچنان ادامه دارد


بالاخره ايرانی هاهم موضوعی پيدا کردند که در آن وجه اشتراک دارند و آنهم تبعيضشان نسبت به عرب هاست. البته اگر هيچکس نداند ما ايرانيها خودمان می دانيم که اگر دو ايرانی را کنار هم بگذاريد، احتمال زياد دارد که از نظر سياسی، فکری و اجتماعي دو نظريه کاملاً گوناگون داشته باشند. اين در خصلت ايرانی هاست که با يکديگر نسازند و بر سر کوچکترين اختلاف سليقه به يکديگر تهمت بزنند و يکديگر را خوار و زبون کنند. شايد يکي از دلايل عمده عقب افتادگی ما همين باشد...

تا بحال تنها وجه مشترک ايرانی هاي دور افتاده از وطن زبان مشترک آنها بود. البته اگر از خود ما ايراني ها بپرسيد بيشترمان خدايان زبانهای خارجه هستيم و نافمان را در فرنگستان بريده اند. ولي واقعيت مشکل اينست که چون به زبان انگليسی آشنايی چندانی نداريم و تنها راه رابطه برقرار کردن در اين جامعه و کسي شدن دانستن زبان انگليسی است که در اين مورد ضعف داريم، و انسان هم حيوانی اجتماعی است، معهذا مجبوريم که با هم زبان ها کنار بياييم و با خوبی و بدی همديگر بسازيم. البته کسانی بودند که با مال و منالی به اين مملکت آمدند که حسابشان جداست و اين مقوله را با آنها کاری نيست.

موضوع خليج فارس مدتهاست که برسرزبانهاست. حتي آخوندهاهم که موعظه هايشان را با عربي شروع مي کنند و مثل اينستکه عربي زبان مادری شان است نيز به اين بحث پيوسته اند و دارند خودشان را براي خليج فارس هلاک می کنند. حالا از ايرانيان مقيم خارج نگو که به رذل ترين اقدامات دست زدند که شامل رها کردن "بمب گوگل" بر روي اينترنت بود که همه را به تعجب واداشت که اينها ديگر چه بشرهايی هستند. کار بجايي رسيده که حتي عرب ها هم دارند به ريش ما می خندند.

اخيراً فرماندار کل کانادا در پيام سال نو اشاره اي به "خليج عربی" کرده بود که با خشم ايرانيان وطن پرست مواجه شد و همه شروع به نامه نگاری کردند، که نتيجه اش اين بود که عده اي به ريش ما در اتاوا خنديدند و فرماندار کل هم سخنراني اش را تغيير داد. ولي ايرانيان دو آتشه هنوز راضی نشده اند و مي گويند فرماندار کل بايستي به ... خوری بيافتد، که به نظر بعيد مي آيد.

اين غوغا و هياهوتا کی ادامه پيدا مي کند خدا مي داند، ولی بنظر می رسد که رژيم تهران از همه اين سروصداها استفاده کرده و به خفقان خودش افزوده است. حالا که مخالفين رژيم در خارج کشور مشغول دفاع از حقوق حقه خود در رابطه با نام ابا اجدادی خليج فارس هستند، رژيم هم به شکنجه مخالفين پرداخته و مثل اينستکه صدای هيچکس هم در نمي آيد.


خليج فارس - براي مشاهده بهتر بر روي نقشه کليک کنيد.


نظرات:
تمام بيانات شما البته درست است. ملت ايرانی هميشه مهارت خارق العاده ای در رفتار بچگانه و گول دروغگويان خوردن نشان داده است. سئوالی که برای من در رابطه با هياهوی اخير پيش آمده است اين است که آيا اين طرز فکر تا ابدالدهر ادامه خواهد يافت؟ تا آنجائی که اطلاعات قليل من راجع به موضوع مورد بحث نشان ميدهد، اکثر اشخاصی که در آن درگير بوده اند جوانان ايرانی در خود ايران بوده اند. نزديک به چهل سال پيش شاه جنجال مشابهی راجع به خليج فارس راه انداخته بود که فکر ميکنم مقصود از آن اين بود که توجه مردم را از شايعاتی درمورد روابط ايران و اسرائيل منحرف نمايد. مطبوعات و راديو و تلويزيون همه چيز را کنار گذاشته بودند و پرداخته بودند به اينکه جمال عبدالناصر خليج فارس را خليج عربی خوانده است. برنامه های کمدی راديو منحصر شده بود به مسخره کردن عبدالناصر و اينکه به قول آنها خود را فرعون ميدانست. بگذريم از اينکه مقر شخصی که خود را معادل فراعنه ميدانست کاخ مرمر بود. علی ايحال سئوال من اين است که آيا چرا جوانان ايرانی، بعد از گذشتن از کوره انقلاب و جنگ، هنوز فريب افسونگران را ميخورند و وقت خويش را صرف هيچ و پوچ ميکنند؟ علی رضا
 
از علي رضا براي اظهار نظرش تشکر مي کنم.
متأسفانه يکي از اشکالات ما اينست که ديد تاريخي نداريم و زود اسير احساسات مي شويم. مخصوصاً زمانيکه پاي مسائل ملي و ميهني در ميان باشد.
تأسف ديگر اينستکه بيشتر کساني که گول اين فريب جديد را خورده اند جوانان هستند که مي توانستند انرژي شان را صرف مسائل ديگر کنند - براي مثال سرنگوني حکومت آخوندي؟
اوايل انقلاب که صحبت از طاغوت بود همين آخوندها بودند که مي خواستند تخت جمشيد را خراب کنند،و حالا همين ها هستند که سنگ خليج فارس را به سينه مي زنند، اسم جاده ها را خليج فارس مي گذارند و دارند از حيثيت ملي ايران حمايت مي کنند! بابا دست ور دار.
 
در نوشته خود خيلي افكاره ملي رو در ايران دسته كم گرفتي...
 
در مورد خليج(فارس).بايد توجه كنيم كه خيلي كشور ها به ايران فارس يا پرشيا مي گفتند آنها مي گفتند نه خوده مردم ايران .و در مورد خليج فارس هم اين كلمه فارس اشاره به كل ايران دارد نه يك قوميت خاص..........
يك مغلطه هم كه كشور هاي عربي حاشيه خليج فارس مي گن اينه كه مگر دور تا دوره خليج فارس عرب نيستن پس خليجه عربيه؟ در حالي كه كلمه خليج فارس به اعراب ايران هم اشاره دارد...و به همه مردم با هر قوميت و نژادي
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
من بوسه ميزنم به دستان دلاوران اردبيل كه به ضرب چماق مردم ايران رو پس از 900 سال بيدار كردند.در دوره صفويه.حتي اگر به سره پدرانه من هم چماق زده اند.
 
ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©