۱۱/۰۵/۱۳۸۳

مارش بسوی آزادی

اينروزها سانسور اخبار شديدتر شده و بسياری از بنگاههای سخن پراکنی عمده تصميم گرفته اند بعضی اخبار را که با منافعشان جور در نمی آيد گزارش نکنند.
چند روز پيش که مراسم سوگند جورج بوش برای دور دوم رياست جمهوری اش بود، عده انگشت شماری از دانشجويان دانشگاه يورک در يکی از تالارهای اين دانشگاه جمع شده و به پخش اعلانيه می پردازند و در ضمن با يک بلندگوی دستی برای جلب توجه ديگر دانشجويان شعارهايی هم می دهند. بايستی متذکر شد که اين تظاهرات کاملاً صلح آميز بوده و به دارايی و مايملک دانشگاه بهيچوجه صدمه ای وارد نشده است.
در همين ضمن هيئت مديره دانشگاه که در خفه کردن هرگونه دگرانديشی سابقه طولانی دارد از اين کار دانشجويان خوشش نيامده و تصميم می گيرد که پليس تورنتو را خبر کند. پليس تورنتو که برای چنين کارهايی سرش درد می کند، فوراً با چندين اتومبيل و تجهيزات کامل در محل حضور پيدا کرده و بعد از مدت کوتاهی به دانشجويان حمله ور شده، عده ای را مورد ضرب و شتم قرار داده که کارشان به بيمارستان می کشد و عده ای را هم دستگير می کند. اين هم يک لينک به ويدئوي اين تظاهرات و واکنش پليس.
در هفته ای که گذشت در سرتاسر دنيا و بخصوص در شهرهای مختلف آمريکا تظاهراتی بر عليه جنگ و دولت بو‌ش برگزار شد که رسانه های جمعی تصميم گرفتند بسياری از اين رويدادها را مخابره نکنند. يکی از بزرگترين اين تظاهرات در واشنگتن بود که هزاران نفر در آن شرکت کردند. دولت های غربی که از اين گونه تظاهرات جانشان به لب رسيده هرطور که شده می خواهند جلوی شيوع مخالفت با روش های سياسی شان را بگيرند. يکی از راههايی که در چند سال اخير بکار گرفته شده بکارگيری خشونت است که نمونه اش را در دانشگاه يورک ديديم. البته ما که از کشورهای جهان سوم هستيم کاملاً با اين نوع مقابله آشنايی داريم ولی شايد برای جوانان غربی که از بچگی توی کله شان کرده اند که اين سيستم دموکراسی است و اظهار عقيده آزاد است عجيب بنظر می آيد.
البته توسل به خشونت بی دليل نيست. همانطوريکه ما در کشورمان از ترس ساواک و کميته و لباس شخصي ها وغيره و غيره سکوت می کرديم و مي کنيم و از اينراه جان سالم به در می بريم، کسانی که در تظاهرات مسالمت آميز شرکت می کنند و در عوض مورد خشونت قرار می گيرند، دفعه بعد که حرف از تظاهراتی باشد ممکن است فکر کنند که آيا ارزشش را دارد که خو‌د‌شان را توی هچل بياندازند و در نتيجه از شرکت کردن منصرف می شوند.

پس در حقيقت کشورهای غربی که داد آزادی و مساوات و دموکراسی را برای کشورهای شرقی سر می دهند، از همان روشهايی استفاده می کنند که ما برای سالها استفاده می کرديم و انگار موثر هم بود و هست.


نظرات:
سی‌ ساله پیش هدف از انقلاب از زیر دست اجنبی در رفتن بود امروز بردهٔ اهداف حزب الله،حماس و غیره هستیم در حالی‌ که مردم ایران سختی میکشند و هنوز در همون فقری هستند که سی‌ ساله پیش بودند. آیا ملت ایران مسلمان نیستند که ما انقدر قربون صدقه این مسلمانهای خارجی‌ میریم.آخه تا کی‌ سختی بکشیم. لا اله الالله.

اقای رفسنجانی در رابطه به دولت کنونی گفتند؛ دولت نهم مردم را به گریه اورده۰خدا به مردم زجر کشیده ایران رحم کنه واز ظلم ظالمین نگذره چقدر بین رهبرهای ما کشمکش هست و چقدر از ریس جمهور باهوش یا بیهوش ما جناب احمدی نژاد انتقاد میکنند
 
ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©