۲/۲۴/۱۳۸۵


چند روزی است که در اين وبلاگستان فارسی به سير و سياحت مشغولم. ولی هرچه بيشتر تحقيق و تفحص می کنم بيشتر گيج و مبهوت می شوم.

چندی پيش در همين وبلاگ نوشته ای در باب سازمانی نوشتم که خواهران برومند در آمريکا به راه انداخته اند. در آن زمان اين موضوع برايم تعجب آميز بود که چرا چنين سازمانی که قرار است کاملاً بی طرفانه باشد از سوی يکی از سردمداران جنبش نومحافظه کاران در آمريکا به نام فرانسيس فوکوياما حمايت می شد. همانجا بود که شستم خبردار شد که شايد کاسه ای زير نيم کاسه باشد و شايد در حقيقت اين سازمان آنقدرها هم که از اسمش برمی آيد بی طرفانه نباشد.

البته اين تنها سازمانی در آمريکا نيست که از سوی کاميونيتی ايرانی ها و با کمک وزارت امور خارجه آمريکا راه اندازی شده است. سازمان های ديگری هم هستند که همه اسم های بسيار دهن پر کن دارند. از قبيل «پروژه دموکراسی ايران» و «مرکز اسناد حقوق بشر ايران» و چندين گروه و سازمان سلطنت طلب و غيره.

حالا من که از بچگی بدگمان بار آمده ام فکر می کردم که بايستی حقه ای در کار باشد و اين سازمان ها که ماشالله هزار ماشالله تعدادشان هم کم نيست بايستی به فکر تغيير رژيم در ايران و حتی برنامه ريزی و همکاری با نومحفظه کاران آمريکايی براي حمله نظامی باشند.

حالا پس از گشت و گذار فراوان در وبلاگستان فارسی بالاخره به اين نتيجه رسيدم که نخير. اين سازمان ها در حقيقت همانطوريکه از اسمشان بر می آيد، همه به دنبال دموکراسی و حقوق بشر و چيزهای خوب خوب هستند و هيچگونه نيت سوئی ندارند. که خودش موجب کمال دلگرمی است. حتی از قرار معلوم «صندوق ملی برای دموکراسی» يک موسسه خيريه است.

همين.

شب بخير و موفق باشيد.


نظرات:
hi

i saw couple of links

http://www.ehsanshariati.com/articles/Azadeh/Intellos/Iran_WarorPeace/IranFuture_aei.htm


http://www.forbes.com/prnewswire/feeds/prnewswire/2007/03/26/prnewswire200703260830PR_NEWS_B_MWT_CL_CLM208.html
 
ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©