۳/۰۷/۱۳۸۵

شبح دموکراسی صادراتی

شبحی در آمريکا در گشت و گذار است – شبح دموکراسی صادراتی. همه نيروهای ضد دموکراسی دنيای کهن برای تعقيب نامقدس اين شبح متحد شده اند: بن لادن و مذهبی اصول گرا، حماس و حزب الله، راديکال پاکستانی و تروريست انتحاری....

سلحشوران راه دموکراسی که سی سال در کنار گود نشسته بودند، بالاخره نور اميدی در پايان تونل نوميدی ديده اند و به تکاپو افتاده اند. اين نوشته را داشته باشيد که نوشته يکی از همين سلحشوران/روزنامه نگاران است:

ضمن اينكه خوب است دامنه ی قيام ملی كنونی به همه ی شهرها و روستاهای ايران گسترش يابد، و ايرانيان از كناره های خليج فارس و خوزستان و بندرعباس و بوشهر گرفته تا خراسان و كردستان و بحر خزر و تركمن چای با شعارها و درخواست های مردم قهرمان تبريز و زنجان و مراغه و رضاييه و شهرهای ديگر آذربايجان همگامی و همكلامی كنند، اما اجازه ندهند رژيم همه ی گناهان خود را به گردن روزنامه نگاران ــ حتی آنها كه بر اثر سرعت و خصلت اين كار خطاهای بزرگ و گاه نابخشودنی به لحاظ حيثيت ملی ازشان سر زده است ــ بيندازد.

خبر قيام مردم تبريز، و شهرهای ديگر ايران، وحمايت و همدلی دانشجويان و نويسندگان و روشنفكران و مردمان سراسر ايران و جهان ايرانی از اين بپا خيزی در آستانه ی صدمين سال مشروطيت خبر خوش يمنی ست، نگذاريم رژيم راه برون رفت از اين بن بست را با قربانی گيری از ميان ما مردم پيدا كند. حساب نويسندگان و روشنفكران و روزنامه نگاران و روزنامه ها حتی خطاكارترين و پر اشتباه ترين شان از رژيم و عوامل سركوب گر و آزادی كش او جداست. و اين را مردم ايران و هموطنان ترك ما بهتر از هر كس ديگری می دانند و بی گمان مراعات می كنند.

اين نوشته وزين را مقايسه کنيد با آنچه ناصر زرافشان در آستانه بازگشتش به زندان اوين می گويد:

يك گروه روشنفكر و روزنامه نگار آبكی فكر كرده اند امريكا می خواهد دمكراسی و حقوق بشر را برای ما بيآورد! و هر كس را كه در مقابله جنگ و اين ارزيابی می ايستد متهم به حمايت از جمهوری اسلامی می كنند. اين درحالی است كه مردم ايران ميان دو تيغ يك قيچی قرار گرفته اند كه يك تيغ آن امريكا و يك تيغ آن جنگ طلبان داخلی و حكومتی اند. فراموش نبايد كرد كه امريكا پيش از آنكه يك سيستم اجتماعی و سياسی باشد، يك سيستم اقتصادی است و اين سيستم به قيمت جنگ می خواهد به غارت جهانی ادامه بدهد. بی خردانی كه درحاكميت ايران هوس جنگ كرده اند نيز نه ميدانند به كجا می‌روند و نه شناختی عميق از مسائل جهانی و سرمايه داری مالی و مهاجم امريكا دارند.

...روزنامه نگار آبکی؟ استغفرالله

ريش پرفسوری های دنيا... متحد شويد.


نظرات:
http://www.mediatransparency.org/recipientgrants.php?recipientID=7470
 
ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©