۳/۲۸/۱۳۸۵

موضوع انشاء: دموکراسی بهتر است يا نان شب

آموزگار محترم به ما انشايی داده اند تا دموکراسی را با نان شب مقايسه کنيم.

البته بر ما روشن و مبرهن و واضح است که دموکراسی از نان شب بهتر است، با اينکه هيچوقت رنگ دموکراسی را نديده ايم و هنوز نمی دانيم که خوراکی است ويا پوشاکی است. ولی بعضی شب ها نان خالی را سق زده ايم و می دانيم خوراکی است. بدون دموکراسی نمی توان زندگی کرد ولی بدون نان شب می توان.

دموکراسی برای تنفس موجودات زنده از آبزيان گرفته تا پرندگان ضروری است و براي ادامه بقا لازم است. اگر دموکراسی نداشته باشيم مثل اينستکه هيچ چيز نداريم. پس بايستی تا می شود بيشتر دموکراسی داشته باشيم. همه علما و دانشمندان و دکترها به فوائد دموکراسی توجه داشته اند و آنرا از نان شب واجب تر دانسته اند.

نان شب بيشتر اوقات موجب سوء هاضمه و نفخ شکم می شود، مخصوصاً موقعی که به طور هول هولکی خورده شود و چيز ديگری هم نباشد که روی آن ماليده شود تا نرم شود. اگر از نوع نامرغوب باشد، ممکن است مشکلات گوارشی ايجاد کند.

پس بهتر است که بچه ها را بی نان شب به رختخواب فرستاد تا خواب دموکراسی را در سر بپرورانند. اگر هم قرار است آخر شب چيزی خورده شود بهتر است از نوع مغذی تر و سبک باشد از قبيل آبگوشت بزباش ويا اِشکنه تا بتوان نان شب را در آن تيليت کرد.

پس از اين انشاء نتيجه می گيريم که دموکراسی از نان شب بهتر است.

(نمره امتحانی ۲۰)

اينهم تجويز آقای دکتر: دموکراسی از نان شب واجب‌تر است


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©