۵/۰۳/۱۳۸۵

از قرار معلوم نويسندگان با ذوق روزنامه اينترنتی «روز آنلاين» به مدت يک هفته تعطيلی تابستانی گرفته اند و ما را در خماری کامل رها کرده و به دنبال حال کردن رفته اند. با اينهمه اين خبر دست اول را در آنجا خواندم که در مورد موج جديد جنبش دموکراسی خواهی در ايران به همکاری ويا راهبری اکبر گنجی است.

به گفته اين مقاله، گنجی « برنامه بعدی جنبش دموکراسی خواهی را مبارزه برای برابری حقوق زنان» اعلام کرده است. البته من بشخصه خبر نداشتم که اين جنبش آزاديخواهی ويا دموکراسی ويا هرچيز ديگری که می خواهيد اسمش را بگذاريد بر اساس برنامه ريزی خاصی جلو می رود و حالا نوبت زنان شده که با همکاری ويا راهبری گنجی از چنگال بی عدالتی رهايی يابند. زنان مملکت بايستی بسيار خوشحال و شادمان باشند و به خود ببالند که گنجی، پس از اينکه مشکلات ديگر مملکت را حل و فصل کرد و دموکراسی را به مملکت آورد، اکنون موج بعدی آزاديخواهی را متوجه آنان کرده است.

بی شک جنبش زنان ايران برای دستيابی به حقوق حقه شان ادامه پيدا خواهد کرد و منتظر آقای گنجی نخواهد شد که آنرا در مانيفيست های چندگانه اش شامل کند ويا از آن به عنوان مرحله بعدی از دستيابی به آزادی به نوعی که در سر می پروراند ياد کند. بشريت برای دستيابی به حقوق زنان راهی بس طولاني در پيش رو دارد و زنان ايران هم از اين مبارزه مستثنی نيستند. تا زمانيکه اين سيستم اجتماعی و اقتصادی بر دنيا حاکم است، اين مبارزه هم ادامه پيدا خواهد کرد.

اين هم چند عکس از تورنمنت فوتبال راگبی زنان در ايران. زنهايی که در اين عکس ها می بينيم، برای کسب حقوقشان منتظر گنجی و ديگر سلحشوران راه دموکراسی نمی نشينند.


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©