۳/۲۸/۱۳۸۶

سِر» حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمی»


در پی اعتراض برخی عوامل طالبانی و سنت گرا به اعطای نشان «شواليه» به سلمان رشدی، عده ای بر اين عقيده اند که بايد نشان مشابهی به يک شخصيت ايرانی اعطا شود تا از هرگونه اسطکاک بين نيروهای استعمارگر و نيروهای استعمارنپذير جلوگيری شود.

گفته می شود عده ای «تندراه رو» در راهروهای کاخ باکينگهام خواستار اعطای نشان «شواليه» به محمود احمدی نژاد بودند. کاخ سفيد در اين رابطه فتوايی صادر کرده و متذکر شد اعطای هرگونه نشانی به احمدی نژادِ فاشيست حرام است و نشان دهنده در قعر جهنم سکولار خواهد سوخت.

بعد از صدور اين فتوا از سوی کاخ سفيد، کانديدای بعدی هاشمی رفسنجانی بود که بعد از تحقيقات کاشف به عمل آمد که قبلاً به ايشان آنهم به طور مخفيانه لقب «ِسِر» اعطا شده است.

در اين ميان اتفاق نظری در مورد کانديداتوری حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمی برای دريافت اين نشان به وجود آمده است. ناظران مسائل سياسی بر اين عقيده اند که محمد خاتمی با سابقه ای که در «گفتگوی تمدن ها» داشته بهترين شخصيتی است که می توان نشان «شواليه» داد تا توازنی ايجاد شود. اصلاً به ايشان شواليه بودن می برازد. سخنگوی «سِر» محمد خاتمی در اين رابطه اظهار اميدواری کرد که اعطای چنين نشانی قال قضيه را بکند و همه بدانند که «گفتگوی تمدن ها» هنوز در جريان است و به «نفرت تمدن ها» تبديل نشده است. اين مقام مسئول همچنين خاطر نشان کرد اگر نشانی به شخصی داده می شود که منفور مسلمانان جهان است از روی غرض ورزی نيست و در حقيقت می خواهند از مقام ادبی اين نويسنده درجه دو تجليل کنند و نه اينکه نويسنده نام برده با نوشتن کتابی مزخرف به مقدسات مسلمانان اهانت کرده است.

ناظران معتقدند که صدور هرگونه فتوای جديدی از سوی رهبران مذهبی مسلمان بسيار بعيد است چون هيچکس نمی خواهد با «جهان آزاد» در بيفتد و برچسب «عقب ماندگی فکری» بر وی الصاق شود. در ضمن کسی بيضه اش را هم ندارند.

فوق العاده برای اين وبلاگ: نمايندگان ملکه بريتانيا با اُسامه بن لادن در يکی از غارهای شمال پاکستان ديدار کرده و نشان «شواليه» را به وی اعطا نمودند.



نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©