۱۲/۲۷/۱۳۸۹

!استاپ لایر و مسئله ما

داشتم این ویدئو را تماشا می کردم که یکی از دوستان مجازی با افتخار در بالاترین هم پست کرده بود.

این ویدئو از چند جهت قابل توجه است. اول اینکه این آقای دوربین چی که دارد دوربین را توی حلقوم این به قول بچه های بالاترینی "فاطی کماندوها" می کند، یک چیزی را مرتب زیر زبان تکرار می کند که انگار می گوید "استاپ لایر!" فکر کنم می خواهد بگوید که "دروغ نگو!" ولی حتی این جمله کوتاه انگلیسی را نمی داند چطور باید گفت! این خود نشان می دهد که آن چند سالی که در دبیرستان به ما انگلیسی یاد می دهند در حقیقت اتلاف وقت بوده که این آقا که احتمالاً مدتی ست در فرنگ هم بوده، هنوز نمی تواند این جمله ساده را بگوید.

نکته دوم طرز رفتار جماعت پناهنده و خارج نشین با این زنان است که اگر یک نفر بی طرف به این ویدئو نگاه کند، حق را به این زنان می دهد که جلسه را ترک کردند.

اینجا یاد این نوشته اکبر گنجی افتادم که از قول کروبی می گوید:

"من می گویم جمهوری سکولار هم بیاید وضع از اینکه هست بهتر نخواهد شد. چون مسأله ما این است که هچ کداممان "تحمل" همدیگر را نداریم. هیچ کس، هیچ کس را "تحمل" نمی کند. تا وقتی این مسأله حل نشود، وضع ما همین است که هست"

پس مشکل اساسی حاکمیت نیست چون این حاکمیت از کره مریخ نیامده است. مشکل اساسی اینست که آموزش دموکراسی نداریم و این عدم آموزش دموکراسی فقط به اشخاص عامی و غیرفرهیخته خلاصه نمی شود. به طور کلی نمی دانیم که اگر با عقیده یا مرامی مخالفیم بایستی سعی کنیم به جای داد زدن و حرکات نامأنوس، طرف مقابل را با دلیل و برهان از رو ببریم. در واقع حاکمیتی که تحمل شنیدن سخن مخالف را ندارد از خود ماست و برای همین به قلع و قمع مخالف پرداخته، چون تاب تحمل آنرا ندارد و در مقابل طرف مخالف هم با حاکمیت همین طور برخورد می کند که نمونه اش را در این ویدئو می بینیم. اگر هم روزی سرکار بیاید به قلع و قمع کسانی خواهد پرداخت که در حال حاضر مصدر کار هستند.

تا وقتیکه نتوانیم سخن مخالف را تحمل کنیم، در همین منجلاب دست و پا خواهیم زد. حالا می خواهد دولت اسلامی باشد یا دولت سوپر دموکراسی سکولار!


نظرات:
استاپ لایر!! نه در واقع نکته خوبی را مطرح کرده ای. ایرانیهائی که به قول خودشان دمکراسی و آزادی بیان میخواهند، در واقع جز فحش و بدوبیراه برای هر کسی که با آنها حتی بحث هم بکند ندارند، چه برسد به کسی که از آنها انتقاد کند.

علیرضا
 
سلام
معروف شدن ايران ما به خاطر قدمت تاريخي ما نيست...فقط و فقط به خاطر همين ناعدالتي ها و بي فرهنگي ها و عدم آزادي بيان هاست...
دنيا فهميد و مردم ما نفهميدن!!!
اگرم بفهمن چاره اي ندارن جز سكوتي كه از ترسه
 
ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©