۱۱/۱۵/۱۳۸۵

آزادی - صادرات جديد هلند به ايران

ما تا بحال فکر می کرديم که آمريکا به عنوان «رهبر جهان آزاد» تمام فکر و ذکرش اشاعه آزادی در ايران است. بهمين دليل هم هست که بودجه اتاق های فکری مختلف را تأمين می کند و انديشمندان ايرانی را به استخدام خود در می آورد تا اين پروژه را عملی کنند.

ولی انگار قرار است دولت هلند رهبری را از آمريکا بقاپد. چون چندی است پروژه های گوناگونی را در راه آزادی آحاد ملت ايران به راه می اندازد. يکی از اين پروژه ها که خاصه در مورد آزادی زنان است، پروژه «شهرزاد نيوز» است.

در قسمت معرفی وب سايت اين موسسه آمده: «شهرزاد نیوز، سرویس خبری حرفه ای و مستقلی است که اخبار و گزارشات و مطالب موثق ایران و جهان را به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر خواهد کرد.»


حالا اهداف اين موسسه «هيومن رايتزی» را با اهداف سازمان ديگری در آمريکا به نام «گذار» که همان «خانه آزادی» خودمان است مقايسه کنيد:

«خانه آزادی» یک سازمان مستقّل غیردولتی است که طرفدار گسترش آزادی در جهان است. »


همانگونه که می بينيد هردو سازمان به دنبال آزادی هستند. هردوتا هم ادعای استقلال می کنند در حاليکه بودجه هر دو از سوی دولت مطبوعشان تأمين می شود. بسياری از انديشمندان ايرانی در تبعيد براي هر دو موسسه مقاله مي نويسند.

«خانه آزادی» سازمانی آمريکايی است که از اهداف امپرياليسم آمريکا در دنيا دفاع می کند. بسياری از نومحافظه کاران در اين سازمان عضويت داشته و خط سياسی آنرا تعيين می کنند. اين چيزی نيست که من از خودم در آورده باشم. خودتان مي توانيد تحقيق کنيد و ببينيد. تعداد اين اتاق های فکری در آمريکا کم نيست.

*****************


چندی پيش در خبرها بود که سه تن از فعالان سياسی زن را در هنگام خروج از مملکت در فرودگاه دستگير کرده بودند. اين سه تن به همراه گروهی از خبرنگاران قرار بود برای شرکت در يک دوره «آموزشی» به دهلی نو بروند. يکی از اين خانمها وبلاگ پرطرفداری دارد که مرتب می خوانم. البته هميشه فکر می کردم که اين خانم هدفش بهبود وضعيت زنان طبقه خودش است که خب اشکالی ندارد. به همين دليل خبر دستگيری اين فعال زن برايم ناراحت کننده بود. بعدها کاشف به عمل آمد که موسسه «شهرزاد نيوز» برگزار کننده اين سمينار بوده است. آنوقت بود که شستم خبردار شد که شايد موضوع از آنچه به ما گفته اند پيچيده تر باشد.

مسئوليت اصلی هر نظامی – می خواهد ديکتاتوری باشد يا دموکراسی - بقای حاکميت است. مخصوصاً نظامی که هر لحظه در خطر تهاجم نيروهای بيگانه است. پس اين دستگيری توسط «دژخيمان رژيم» شايد آنقدر ها هم بی حساب وکتاب نبوده باشد.

در اين مورد قبلاً هم نوشته ام:

آزادی به شيوه آمريکايی

بهای آزادی مطبوعات

آشتی ملی به روايت نومحافظه کاران آمريکايی و همدستان

شبح دموکراسی صادراتی

سياست نيات پاک

خودتان عنوان بگذاريد

رامين آزاد شد!

پ.ن: به ليست نويسندگان/همکاران سايت گذار نگاه می کردم. ديدم که ليست به اصطلاح «هوز-هو» ی شخصيت های اپوزيسيون در خارج مملکت است. با توجه به اينکه عده ای از اين افراد هرگونه وابستگی به پروژه هايی که از سوی دولت آمريکا برای «براندازی از نوع نرم» راه افتاده را انکار می کنند، پس گنجانده شدن اسم شان در اين ليست چه معنايی می تواند داشته باشد؟ و اگر هم که اسم شان به اشتباه آمده، راه چاره اش فرستادن يک ايميل و يا يک تماس تلفنی با مسئولين اين موسسه است. مگه نه؟

پ.ن.۲: نمی دانم چرا سخت هوس زرشک پلو با مرغ کردم!

پ.ن.۳: سازمان «هيومن رايتزی» ديده بان حقوق بشر سخت کفری است و خواستار آزادی سفر فعالان ایرانی شده است. آره بابا آزاد کنيد. اينهمه اتاق فکری در فرنگستان هست که نياز به «خون تازه » دارند.

در همين رابطه: نقش «خانه آزادی» آمريکا در کمک به نيروهای اپوزيسيون

.

برچسب‌ها: ,


نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی
:رأی بدهيد Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]

تنها با ذكر كامل منبع ، استفاده از مطالب وبلاگ آزاد است ©